Ruilen en retourneren
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Na goede ontvangst zullen wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen crediteren.
Ruilen met een account gaat het meest overzichtelijk. Ga als volgt te werk:
1. Log in op de webshop
2. Ga naar mijn account
3. Ga naar bestelhistorie
4. Selecteer de bestelling, dan op + en details
5. Selecteer de producten die u wilt ruilen
6. Bevestig de retouraanvraag
Uw aanvraag wordt nu beoordeeld en ontvangt zo spoedig mogelijk bericht.
Wij nemen de retouraanvraag dan zo snel mogelijk in behandeling.
U ontvangt een bevestiging wanneer de aanvraag is goedgekeurd.
Vervolgens kunt u de producten terugsturen, samen met de retourbon. (geef hierop aan of u het bedrag terug wilt ontvangen incl. IBAN nummer of een waardebon wenst, deze laatst wordt op uw account gezet en kan u ten allentijde gebruiken bij het afrekenen van producten.)
Na goede ontvangst zal het volledige aankoopbedrag (inclusief aan Geelse aquarium Specialist betaalde verzendkosten) worden terugbetaald of omgezet in een waardebon, tenzij het slechts een deel van de bestelling is, dan blijven de verzendkosten ten laste van de consument.
Ruilen zonder account?
Dat is uiteraard ook mogelijk. Voeg altijd een kopie van de pakbon bij en waar nodig instucties. Dan weten wij direct bij het openen van het pakket van wie het afkomstig is en wat er mee moet gebeuren.
Draag a.u.b. zorg voor het retourzenden
Wanneer u een product terugstuurt omdat het niet past of niet aan de verwachtingen voldoet, is het de bedoeling dat dit product alsnog aan een andere klant verkocht kan worden. Beschadigde producten of producten waarvan de verpakking beschadigd is, kunnen we niet meer als nieuw verkopen. Stuurt u een nieuw product terug, dan is vergoeding uiteraard geen probleem. Van een "tweedehands" product, worden we minder gelukkig. Hieronder enkele voorbeelden van teruggestuurde producten die we liever anders hadden ontvangen; Labels op de verpakking geplakt, waterschade, bescherming enkel dmv een plastic zak, incompleet etc.
Een punt van aandacht: Producten die u ruilt, worden producten van een ander. We willen u vragen hier op verantwoordelijke, zorgvuldige wijze mee om te gaan. Ook bij garantiezaken. Al vast bedankt.
Extra informatie:
- De kosten voor het retourzenden zijn voor uw eigen rekening.
- Een goede aankomst (breken, schade, kwijt raken van het pakket etc.) zijn voor eigen verantwoordelijkheid.
Zie ook onze algemene voorwaarden
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.